lauantai 9. elokuuta 2014

Musaa sydämestä ! ♥

Musiikki on mulle elämän edellytys.
Ujostelen mielettömästi ite sen tuottamista, mutta harjottelen kyllä laulua ja oon kuorossa, ja lisäksi tanssiminen on mielettömän tärkeetä mulle.

Mutta nyt päätin tehä näin:

Listaan tähän biisejä, jotka on mulle jollakin lailla tärkeitä. Selitän lyhyesti joka kappaleen jälkeen, miten ja miksi. Yritän välttää laittamasta liikaa kappaleita samalta artistilta koska muuten niin noh.. listasta tulisi pitkä.
Ja haastan kaikki jotka tän lukee ja omistaa blogin, tehkää ihmeessä te samoin ! Ois tosi mielenkiintosta käydä kuuntelemassa teidän biisivalintoja :)

Niin joo ja kuunnelkaa ihmeessä edes pätkiä näistäkin jos ette tunne mua, koska en osaa kertoa itsestäni, musiikki osaa.
Biisit ei ole minkäänlaisessa tärkeysjärjestyksessä.

Sana - Ette ymmärrä
"Miks kaikki sanoo, et mun pitää olla vahva?
Miks se oon mä, jonka pitäs muka jaksaa?"
Kun kuuntelin tän ekan kerran, pysähdyin vaan ja keskityin kuunteleen. Ja Sana, minä ymmärrän ♥ oon huono pukemaan ajatuksia sanoiksi, näköjään jotkut kuitenkin tekee sen mun puolestani.

Marilyn Manson - Suicide is painless
"Is it to be, or not to be?
And I replied, oh, why ask me?"
En oo ikinä tykännyt tän biisin alkuperäisestä versiosta. En aluksi tiennyt että Mansonkin on tehnyt siitä versionsa, mutta kun sain tietää niin kuuntelin heti ja rakastuin kovaa ja nopeasti. Oon aina tykännyt biisin sanoista, mutta alkuperäsessä soittotyyli ei yhtään tue biisin ideaa. Onneksi tämä ihana mies pelasti taas päivän ♥

Marilyn Manson - Putting holes in happiness
"My death sentence is now a story,
Who'll be digging when you finally let me die?"
Voisin listata kaikki Mansonin kaikki kappaleet tänne, mutta sitä en kuitenkaan tee, lupasin itselleni että tää on viimeinen. Mutta sen silti sanon, että valitsin juuri tämän niistä monista, että rakastan vertauskuvia ja tää biisi on yks niistä joita löydän itseni kuuntelemasta aina vaan uudestaan ja uudestaan.

Michael Jackson - The Earth song
"Did you ever stop to notice
All the children dead from war?"
Vähän sama juttu kuin aiemmassakin, voisin listata tähän kaikki Jacksonin kappaleet. Mutta tämä on mun lemppari. Miksi? Koska kaikkien ihmisten tulis kuunnella ajatuksen kanssa mitä Mikke yrittää meille kertoa..

Mc Mane - Pahoinvointivaltio
"Sun pitää tajuta se, ajoissä nääksä
Kuinka elämä on ranteen ja partaterän päässä"
Aina kun mua ahdistaa niin löydän itteni tän biisin äärestä. Periaatteessa mun argumenttini siihen, että Suomea nimitetään hyvinvointivaltioksi.. valtio voi hyvin, kansa not that much.

Caitlin Crosby - Imperfect is the new perfect
"I'll shake my curves
And I don't give a fuck"
Jipii, synkkyys kaikkosi ! (hetkeksi.) Kaikki jotka on epävarmoja itsestään kuuntelee tämän kipaleen kiitos.. mulla itselläni on tosi huono itsetunto, mutta tämä biisi auttaa jotenkin edes piristämään.

Kanon Wakeshima - Suna no oshiro
"A world of darkness
A world of silence"
Mun lempibiisi Wakeshimalta. Jotenkin mun korvaan ihan mielettömän kaunis. Kappale kertoo ymmärtääkseni hiekkalinnasta.

Mc Mane - Jääkyyneleet
"Tai sitten sydäntä vai antaa vaiston viedä,
En mäkään silti ihan kaikkee täällä aio sietää"
Aina kun lainaan tätä kappaletta, se on aina nuo lauseet. Lähinnä neljän viimeisen sanan takia. Tää on taas yksi niitä biisejä, jotka kertoo mun elämästä sana sanalta aina vaan enemmän.

The Beatles - Let it be
"There will be an answer
Let it be"
Uskokaa tai älkää, joskus minäkin, tämän universumin synkin draamaqueen kyllästyn surullisuuteen, ja mua rupeaa ahdistamaan että perhana kun tekisi mieli ajatella hetken aikaa positiivisesti ja rentoutua. Tämä taitaa olla ainut biisi joka onnistuu piristämään mut uudelleen ja uudelleen ♥

Mikael Gabriel - Mun maailma
"Osa haluu painaa sut seinää vasten
Mut josset vastaan taistele oot ite siihen syypää"
Sen lisäksi että rakastan Miklua, tää biisi on mielettömän kaunis ja sen kuulee (ja keikalla sen myös näki) kuinka tärkee tää artistille itselle on, ja kyllähän toi itellekkin kolahtaa aika hyvin kohdalle.

Uniikki - Pätkätöis
"Mut pienen miehen unelmii, ei siin
Viel ku hampait harjates ylettäs tsekkaa peiliin"
Oon 155cm.. tarviiko mun perustella tarkemmin ?

Mc Mane - Ei voi huorasta tehdä prinsessaa
"Mä luulin tuntevani sut
Mut niin kai moni muukin täällä"
Okei. Myönnän. Oon kamala ihminen. Mutta jos joku oikeesti on tarpeeks kätevä saamaan mut halveksumaan itseään tarpeeksi, tää biisi soi.. luupilla mun korvissa.

Bon Jovi - I'm with you
"When hope is gone
And all you wan't is the truth"
En pysty enkä kykene. Purskahdan itkuun viimeistään kertsissä, ja siihen syypää on eräs ihana ystävä joka mulla on ja mahdollisesti lukee tätä. Semmonen pieni ele ku tän biisin linkkaaminen mulle joskus aiheutti sen et aina ku kuuntelen tän aattelen vaan sitä että tää ystävä tukee mua aina, ja muistelen kaikkee mitä oon hälle saanut kertoa. Kiitos rakas ♥

Skrillex - Kill everybody
"L-o-v-e, L-o-v-e,
I wan't to eat your heart"
Mua naurattaa että lainasin juuri sanoja Skrillexin biisistä. Noh.. tää on toinen biisi mikä piristää, tai muutenkin Skrillex, koska mun mieleen tulee aina Sonnyn kasvot ja asdfghjk olen rakastunut.

Mulla ois vielä ihan mielettömästi biisejä, mutta lopetan nyt, koska elän toivossa että kuuntelitte edes jonkinlaiset maistiaiset kaikista hehe. Ehkä joskus teen näitä lisää juuri siksi että kappaleet ei tuu loppumaan kesken.

Kiitoooos ♥

1 kommentti:

  1. Hei tää oli kiva idea! Voisin itekkin toteuttaa tälläsen :D

    Ainiin, toi "todista ettet ole robotti"-juttu on sellanen juttu jonka voisit ottaa postaus, ihan sairaan ärsyttävää täyttää se aina ku kommentoi :D

    VastaaPoista